Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #161
30 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΦΑΡΜΑΚΟΥ / ΓΝΩΡΙΣΤΕ & ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΕΝΟΣΗΜΟ % % 9 ± 4 # Τι νιώθει ο ασθενής, όταν μπαίνει σε ένα φαρμακείο και ακούει από το φαρμακοποιό 2-3 προτάσεις ή και περισσότερες για το φάρμακο που του συνταγογράφησε ο γιατρός; Είναι αυτονόητο ότι θα επιλέ- ξει αυτό που γνωρίζει, που έχει δοκιμάσει επανειλημμένα και που το εμπιστεύεται και ας δώσει μερικά ευρώ παραπάνω. Η υγεία είναι αξία αδιαπραγμάτευτη και κανείς δεν δέχεται για το παιδί του ή για τον εαυτό του οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό που θεωρεί καλύτερο. της Ειρήνης Μαρκάκη Δεν είναι, λοιπόν, να απορεί κανείς γιατί η διείσδυση των γενοσήμων στην αγορά φαρμάκου είναι τόσο μικρή στη χώρα μας, παρότι αποτελεί σφοδρή επιθυμία της πολιτείας και μνημονιακή μας υποχρέωση η αύξηση της κατανάλωσής τους. Υπενθυμίζω ότι το 2016 έπρεπε να αγγίζει το 60% και είναι μόλις στο 23%. Έχουμε πλέον 2017 και ο στόχος έμεινε απλησίαστος. Θα επιχειρήσω μια προσέγγιση από την πλευρά του φαρ- μακοποιού και του φαρμακέμπορου για την ενδεδειγμένη κατά την άποψή μου λύση στο θέμα αυτό, παρότι υπάρχουν αρκετές παράμετροι που το προσδιορίζουν. Θεωρώ όμως ότι ο ρόλος του χονδρεμπορίου μπορεί να είναι καταλυτικός και μπορεί να φέρει αποτελέσματα σε σύντομο διάστημα. Οι φαρμακαποθήκες σήμερα, πέρα από την αποθήκευση και διανομή των φαρμάκων, έχουν τη δυνατότητα και παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες στη βιομηχανία, στα φαρμακεία και στους ασθενείς: επιμόρφωση για τη χρήση και προώθηση προϊόντων, αναλύσεις των πωλήσεων και εκτίμηση αγορών, υποστήριξη εμπορικής προώθησης (marketing support) για ειδικά φάρμακα, εξειδικευμένη συσκευασία φαρμά- κων ανά ασθενή, προγράμματα παρακολούθησης ασθενών, εκπαίδευση ασθενών στην αυτοδιάγνωση και στη χρήση ιατρικών συσκευών. Επιπλέον, οι φαρμακέμποροι μπορούν να διευκολύνουν τη συλλογή συγκεκριμένων πληροφοριών και να έχουν ενεργό ρόλο στην ανάλυση μεγάλου όγκου δε- δομένων. Αυτό που λείπει σήμερα από τον Έλληνα ασθενή είναι η πληροφόρηση και η εκπαίδευση στη χρήση γενοσήμων που μόνο ο φαρμακοποιός μπορεί να δώσει, σε συνερ- γασία με το χονδρέμπορο. Τούτο απαιτεί χρόνο και τρόπο! Τον τρόπο μπορεί να τον δώσει ο χονδρέμπορος, η σχέση του οποίου με το φαρμακείο είναι καθημερινή και διαρκής. Χρειάζονται όμως κίνητρα από την πλευρά της πολιτείας αλλά και από τη βιομηχανία. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να αναζητηθεί νομικός τρόπος, ώστε να εξαιρεθούν από την υποχρέωση του rebate οι πωλήσεις του φαρμακείου σε γενόσημα˙ ή να δοθεί αύξηση στο ποσοστό κέρδους του φαρμακοποιού στα γενόσημα. Το ίδιο αφορά τον χονδρέμπορο. Αν κοστολογηθεί μια τέτοια προσπάθεια από την πλευρά της πολιτείας και των εταιρειών, θα διαπιστωθεί ότι είναι απείρως πιο συμφέρον για το ελληνικό δημόσιο και τη βιομηχανία να επιδιώξουν μια τέτοια λύση, η οποία μετά βεβαιότητας θα αυξήσει κάθετα την κατανάλωση γενοσήμων και θα φέρει το επιζητούμενο αποτέλεσμα. / Η Ειρήνη Μαρκάκη είναι πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Φαρμακαποθηκαρίων, papw-gr@otenet.gr
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=