Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #155

66 ΥΓΙΩΣ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΙ ΜΥΘΟΙ Αποτέλεσμα αυτής της ασυνάφειας πραγματικότητας και εκπαίδευσης είναι να ερχόμαστε αντιμέτωποι με την πλειοψηφία των γαληνικών σκευασμάτων για πρώτη φορά ως επαγγελματίες και αρκετές φορές ακόμα και τα πιο βασικά και απλά από αυτά να μας δημιουργούν προβλή- ματα που ούτε καν είχαμε φανταστεί. Ας δούμε λοιπόν μερικές χρήσιμες συμβουλές για το πως να προσεγγίζουμε κάθε καινούργια παρασκευή που μας προκύπτει. Γενικές συμβουλές Δεν θεωρούμε τίποτα από όσα γνωρίζουμε ή νομίζουμε ότι γνωρίζουμε ως «σίγουρο». Είναι πολλές φορές προτιμότερο να φρεσκάρουμε κάποιες γνώσεις μας πριν «λερώσουμε» τα χέρια μας, παρά να ορμήσουμε με υπερβολική αυτοπεποίθηση στο εργαστήριο μόνο και μόνο για να διαπιστώσουμε ότι τελικά αυτό ίσως δεν ήταν τόσο απλό όσο νομίζαμε. Καταγράφουμε με λεπτομέρεια τα πάντα. Η μνήμη μας είναι απαραίτητη για πολλές καθημερινές εργασίες και οι δυνατότητες της είναι πεπερασμένες. Μια λεπτομερής καταγραφή των διαδικασιών που ακολουθήσαμε την πρώτη φορά που παρασκευάσαμε κάτι, είναι ένα καλό σημείο αφετηρίας για την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να το ξαναφτιάξουμε ή για να μπορέσουμε να γυρίσουμε βήμα βήμα πίσω για να διαπιστώσουμε τι μπορεί να πήγε στραβά. Όταν έχουμε αμφιβολία για οτιδήποτε, ρωτάμε κά- ποιον πιο έμπειρο από εμάς πριν κάνουμε την παρα- σκευή. Ίσως αυτό να μοιάζει αυτονόητο αλλά για κάποιον περίεργο λόγο και ίσως σε συνδυασμό με τη σιγουριά ότι είμαστε επαρκείς για ότι και αν μας προκύψει στο εργαστήριο, συμβαίνει πολύ συχνά κάποιοι από εμάς να Παρά το γεγονός ότι περνάμε ως φοιτητές πάρα πολλές ώρες σε ένα εργα- στήριο αποκτώντας μια ικανοποιητική εξοικείωση με το χώρο και ίσως κάποιες βασικές πρακτικές που πρέπει να ακολουθούμε, τελικά ολο- κληρώνοντας τις σπουδές μας δεν είμαστε προετοιμασμένοι ούτε σε επίπεδο ειδικών γνώσεων αλλά και πολύ περισσότερο σε επίπεδο νοοτροπίας για το γεγονός ότι αν βρεθούμε σε ένα φαρμακείο μπορεί να χρειαστεί να παρασκευάσουμε πολλές από τις φαρμακοτεχνικές μορφές, τις οποίες έχουμε μελετήσει κυρίως σε επίπεδο βιομηχανικό. του Ηλία Κατσόγιαννη

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=