Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #154
24 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ € της Βέρας Μακρή marketing). Επίσης θα επιτραπούν οι οργανωμένες μαζικές αγορές παραφαρμάκου και φαρμάκου, με αποτέλεσμα καλύτερες τελικές τιμές για τα φαρμακεία και τους καταναλωτές, καλύτερη διαχείριση stock, καθώς και καλύτερη διαπραγματευτική δυνατότητα με τους προμηθευτές. Ακόμα και η δημιουργία ενός logistic center, θα έκανε όλα τα παραπάνω πολύ ισχυρότερα. Η οργανωμένη συνένωση με την πρόσληψη εξειδι- κευμένου προσωπικού μπορεί επιπλέον να δώσει στα φαρμακεία καινούριες δυνατότητες, όπως πρόσβαση στο digital marketing και πωλήσεις online, καθώς και υπηρεσίες (από την απλή μέτρηση πίεσης μέχρι το monitoring των ασθενών σε συνεργασία με τους γιατρούς), τις οποίες θα μπορούν –και πρέπει– να παρέχουν οργα- νωμένα τα σημερινά φαρμακεία. Όλα όσα ανέφερα μπορούν να γίνουν μόνο μέσα σε ένα δίκτυο, κάτι που αποτελεί σίγουρα ένα επιπλέον κόστος για τα φαρμακεία, αλλά μπροστά στις σημερινές εξελίξεις, η συνένωση είναι μονόδρομος για την επιβίωση των σημερινών φαρμακείων. Να μην ξεχνάμε ότι τα φαρμακεία μας διατηρούν ένα προβάδισμα σε σχέση με τις επερχόμενες αλυσίδες: έχουν στημένο και υπαρκτό πελατολόγιο! Η οργανωμένη συνένωση παρέχει στις υπάρχουσες ανε- ξάρτητες μονάδες πρόσβαση σε επιλογές, οι οποίες σήμερα φαίνονται άπιαστες για κάθε φαρμακείο ξεχωριστά. Για παράδειγμα, τα φαρμακεία στη νέα τους μορφή, δηλαδή ως μέλη ανεξάρτητου δικτύου, θα μπορούν να έχουν κοινό marketing (π.χ. κάρτες πιστότητας, διαχείριση των στοιχείων των πελατών τους, στοχευμένες ενέργειες Μόνο με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν οργανωμέ- νες συνενώσεις των ανεξάρτη- των φαρμακείων θα μπορούμε να μιλήσουμε για την επιβίωσή τους αλλά και ανταγωνισμό εναντίον των πιθανών πολυεθνικών ή ακόμα και ισχυρότερων εγχώριων εταιρειών. / Η Βέρα Μακρή είναι φαρμακοποιός MBA, veramakri@gmail.com ΜονόΔΡΟΜΟΣ Η ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=