Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #146
% % 9 ± 4 # ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΦΑΡΜΑΚΟΥ / ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ 46 ανάλογα με το προφίλ των φαρμάκων που λαμβάνουν, με ιδιαίτερη προσοχή σε ασθενείς με φάρμακα που χαρακτηρίζονται από στενό θεραπευτικό δείκτη. Η παρα- πάνω διαδικασία εξασφαλίζει υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, ενισχύει το ρόλο του φαρμακοποιού και προσφέρει υψηλό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο φαρμακείο ως επιχείρηση. Ο δεύτερος πυλώνας αναφέρεται στη δημιουργία –μετά από συνενώσεις– μεγάλων φαρμακείων με διακριτές δομές, τα οποία θα «ανεβάσουν» τη φαρμακευτική φροντίδα σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας αντίληψης: νέα δεδομένα για τον ασθενή, τα φάρμακα, τον τρόπο ζωής του και την υποστήριξή του! ΣΠΥΡΟΣ ΨΩΝΗΣ Φαρμακοποιός, μέλος Φ.Σ. Μεσσηνίας Εξατομικευμένη υποστήριξη για όσους ασθενείς διαχειρίζονται τα φάρμακά τους Ο φαρμακοποιός οφείλει –ανε- ξάρτητα από τις ευρωπαϊκές οδηγίες– να είναι δίπλα στον ασθενή, παρέχοντάς του εξατομικευμένη υποστήριξη. Αυτό αφο- ρά το σύνολο των φαρμάκων που λαμβάνει ο ασθενής (δόσεις, αλληλεπιδράσεις, παρενέργειες), καθώς και συμβουλευτική υποστήριξη (η οποία συνήθως αφορά επεξηγήσεις σχετικά με την πρόληψη των παθήσεων). Πώς όμως είναι δυνατόν να γίνει αυτό στις σημερινές δύσκολες συνθήκες εργασίας, όταν το μέσο φαρμακείο δεν μπορεί να συντηρεί πλέον βοηθητικό προσωπικό; Πώς ο Έλληνας φαρμακοποιός θα φέρει εις πέρας μια δύσκολη και υπεύθυνη διαδικασία, όπως η παραπάνω, δίχως να δημιουργηθεί δυσφορία μεταξύ των δυο πλευρών; Η στρατηγική πρέπει να βασιστεί σε δύο πυλώνες: Ο πρώτος αφορά την υιοθέτηση ενός καινούργιου τρόπου λειτουργίας και ονομάζεται Customer re- lationship management (CRM). Περιλαμβάνει την εφάπαξ καταγραφή των στοιχείων επικοινωνίας αλλά και το ιστορικό του πελάτη, κάθε φορά που γίνεται συναλλαγή. Σε δεύτερη φάση οι πελάτες καταχωρούνται σε group
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=