Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #140
47 ζητήματα å ργονομίας και αισθητικής αποτέλεσμα τα όποια χρηματικά μου αποθέματά;» «Πώς θα βελτιώσω την ανάγκη του πελάτη μου να ψωνίζει αυ- θόρμητα και όχι με λίστα;» «Τι πρέπει να αλλάξω στο κατά- στημά μου για να πουλάω περισ- σότερο;» Όλες αυτές οι ερωτήσεις μάς οδηγούν στο συμπέρασμα πως είναι πλέον αναγκαία και μη ανα- στρέψιμη η τάση του ελληνικού φαρμακείου να κινηθεί με τους βασικούς κανόνες μιας αγοράς Retail. Όπως κάθε κατάστημα, έτσι και τα φαρμακεία είναι ζω- ντανοί οργανισμοί οι οποίοι, εάν δεν συντηρούνται και δεν αντι- μετωπίζονται οι ανάγκες τους δι- αχρονικά και συνεχώς, τότε απλά κάποια στιγμή «πεθαίνουν». Έτσι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να ασχοληθούμε και να εντρυφήσουμε σε έννοιες όπως: Ανακαίνιση και ανανέωση του καταστήματός μας με βάση μια σύγχρονη και αναλυτικότατη αρχιτεκτονική μελέτη. Κατηγοριοποίηση προϊόντων και αποτελεσματικές μέθοδοι πλοήγησης του πελάτη στο κα- τάστημα. Παρουσίαση και merchandising προϊόντων. Σύγχρονες μέθοδοι πώλησης και marketing εντός και εκτός καταστήματος. Ποια είναι η απάντηση σε αυτές τις ανάγκες; Τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να επιτυγχάνονται κατά την κατασκευή ή ανακατασκευή ενός φαρμακεί- ου είναι τα εξής: Ανάπτυξη μοναδικού και ενιαίου εταιρικού ύφους-concept, με γνώμο- να το εταιρικό προφίλ και την κουλτούρα του εκάστοτε φαρμακοποιού, το πελατειακό του κοινό, τα προϊόντα, τη φιλοσοφία και το μέλλον. Ευκολία delegation του project με βάση τα μελλοντικά πλάνα ανάπτυ- ξης και επέκτασης του φαρμακείου σε νέες υπηρεσίες. Δυνατότητα διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό. Συνεχής αφοσίωση στην υλοποίηση βασικών κανόνων in house marketing, όπως η σωστή κατηγοριοποίηση και τοποθέτηση των προϊ- όντων, το βέλτιστο merchandising, η επικοινωνία και η εργονομία στην πλοήγηση των πελατών. Δυνατότητα επιμέρους αλλαγών στο τελικό ύφος του καταστήματος με χαμηλό κόστος. Είναι πολύ σημαντικό να προσαρμόζεται η φιλοσοφία μιας ανακαίνισης στις ανάγκες του εκάστοτε φαρμακοποιού, μιας και, πέρα από την προσαρμογή στη μοναδικότητα της προσωπικότητας του κάθε φαρμακοποιού, υπάρχει και ο παράγων του ξεχωριστού τρόπου εργασίας του. Ο κάθε φαρμακοποι- ός έχει μοναδικό τρόπο λειτουργίας, μοναδικούς πελάτες που συνεργάζε- ται, μοναδικό χώρο τον οποίο θα πρέπει να ανακαινίσει και όλα αυτά μαζί ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΣΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=