Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #137

διαφήμιση και τις πωλήσεις. Η διαφήμιση ωστόσο εί- ναι ένα εργαλείο του marketing, ενώ οι πωλήσεις εί- ναι αποτέλεσμα που απορρέει από την εφαρμογή της φιλοσοφίας του marketing, το οποίο σαν διαδικασία προϋπάρχει της πώλησης και από αυτήν εξαρτάται η επιτυχία της τελευταίας.  Πόσο απαραίτητο είναι το marketing σε μια φαρ- μακαποθήκη; Ο γκουρού του management Peter Drucker είχε πει: «Το marketing είναι τόσο βασικό που δεν μπορεί να θε- ωρηθεί μια ξεχωριστή λειτουργία της επιχείρησης. Είναι ολόκληρη η επιχείρηση ιδωμένη από την οπτική γωνία του τελικού αποτελέσματος. Δηλαδή, από την οπτική γωνία του πελάτη… Η επιτυχία της επιχείρησης δεν κα- θορίζεται από τον παραγωγό, αλλά από τον πελάτη».  Ποια είναι η δική σας εκτίμηση για την πορεία της φαρμακαποθήκης; Το μοναδικό πράγμα που γνωρίζουμε για το μέλλον εί- ναι ότι θα είναι διαφορετικό. Είμαστε μια φαρμακαπο- θήκη που έχει ξεπεράσει πολλές ανάλογες δύσκολες καταστάσεις. Θα μπορούσα να πω ότι, στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε, η καθημερινή αύξηση του πε- λατολογίου μας είναι κάτι που μας κάνει υπερήφανους. Η δραστηριοποίησης μας πλέον και στην νότια Ελλάδα, παρά τη δυσκολία της απόστασης, σε περιοχές όπως η Αθήνα, η Χαλκίδα, το Άργος, η Αίγινα, η Πάτρα, είναι για τους πελάτες μας η καλύτερη εγγύηση για το ότι κά- νουμε σωστά την δουλεία μας. Επιγραμματικά θα μπο- ρούσα να πω ότι τα στοιχεία που μας χαρακτηρίζουν είναι: αξιοπιστία, κατανόηση, ανταπόκριση. Άλις Λαγονίκα / Υπεύθυνη πωλήσεων Θεσσαλονίκης & βορείου Ελλάδος  Είστε η νεότερη από τα στελέχη της Κάζης Ελλάς, αλλά είστε νέα και στο χώρο της υγείας και του φαρμάκου. Πώς βλέπετε το χώρο, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες της οικονομικής κρίσης; Είναι αλήθεια ότι διανύουμε μια περίοδο αμφισβήτη- σης, μεγάλων αλλαγών και αβεβαιότητας για το μέλ- λον. Η αδυναμία του κράτους να καλύψει τα χρέη του απέναντι στα φαρμακεία, τους γιατρούς και τις φαρμα- κευτικές εταιρείες έχει ως αποτέλεσμα την κατάρρευ- ση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Το κόστος των φαρμάκων επιβαρύνει τους ασθενείς (βλ. αύξηση συμμετοχής φαρμάκων) οι οποίοι, όλο και περισσότε- ρο, αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες τους. Στα πλαίσια αυτού του περιβάλλοντος, υπάρχουν κατά τη γνώμη μου κάποια κρίσιμα σημεία:  Υπάρχει παρα- πληροφόρηση από τα ΜΜΕ, που προκαλούν σύγχυση και μπερδεύουν τον κόσμο, δυσχεραίνοντας ακόμη πε- ρισσότερο την κατάσταση (όπως στη σχετική δημόσια συζήτηση που αναπτύχθηκε για το θέμα των γενόση- μων και των πρωτότυπων φαρμάκων).  Μεγάλες φαρ- μακευτικές εταιρείες έχουν αρχίσει και αποχωρούν από την Ελλάδα και διαπιστώνονται σημαντικές ελλείψεις σε φάρμακα.  Η αλυσίδα κράτος - φαρμακευτικές εταιρείες - φαρμακοβιομηχανίες - φαρμακαποθήκες - φαρμακεία - ασθενείς έχει αρχίσει και σπάει.  Πρέπει να μας απασχο- λήσει όλους το μέλλον, να σκεφτόμαστε το παρόν και να προσαρμοζόμαστε στις νέες συνθήκες και αλλαγές.  Από την ως τώρα εμπειρία σας στην Κάζης Ελλάς, πώς αντιμετωπίζονται τα προβλήματα; Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σχεδιασμός; Η εταιρεία απαρτίζεται από μια αξιόλογη ομάδα ανθρώ- πων που έχουν ως αρχές τη συνεργασία, την επικοινω- νία και την ταχύτητα. Στο σύντομο χρονικό διάστημα που εργάζομαι εδώ δεν έχει προκύψει κάποιο σημα- ντικό πρόβλημα, είμαι όμως σίγουρη πως ό,τι και αν προκύψει θα το αντιμετωπίσουμε με επαγγελματισμό και συνεργασία, και θα βρούμε γρήγορα μια λύση. Έχω την αίσθηση ότι ανήκω σε μια πολύ σοβαρή, οικονομικά υγιή και νοικοκυρεμένη εταιρεία που μοιάζει να έχει συ- γκεκριμένο σχεδιασμό και plan B για το κάθε τι! Η αγορά μαστίζεται από την κρίση και υπάρχουν παρά- γοντες που μπορεί να επηρεάσουν τη δουλειά μας, αλλά θεωρώ ότι μέσα από κάθε κρίση γεννιούνται ευκαιρίες, και ο μόνος τρόπος για να τις αξιοποιήσεις είναι ακριβώς το να διαθέτεις ψυχραιμία και σχεδιασμό.  57 åðé÷åéñåßí

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=