Αποστολή σε φίλοΕκτύπωσηΑποθήκευση στα αγαπημένα του μέλους

Το ελιξήριο της νεότητας ανακαλύπτουν οι επιστήμονες

Ερευνητές του Mayo Clinic College of Medicine κατάφεραν να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα της διαδικασίας της γήρανσης και πιστεύουν ότι βρήκαν το κλειδί για να ανασχέσουν την πορεία της. Το εντυπωσιακό είναι ότι οι προσπάθειές τους δεν έγκειται στο να προσθέσουν απλά επιπλέον χρόνια ζωής αλλά αυτή να είναι ποιοτική για τους ανθρώπους.

Σύμφωνα με την έρευνα που διενεργήθηκε σε ποντίκια και μόλις την Τετάρτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Nature, η ομάδα των ερευνητών με επικεφαλής τους βιολόγους Ντάρεν Μπέικερ και Γιαν βαν Ντέρσεν, διαπιστώθηκε ότι μια ομάδα κυττάρων τα οποία ονομάστηκαν «στάσιμα» ή «κύτταρα της γήρανσης», τα οποία δεν έχουν την δυνατότητα αναπαραγωγής ευθύνονται για εκφυλισμό του οργανισμού.

Μάλιστα η αφαίρεση αυτών των κυττάρων οδήγησε στην επιμήκυνση της ζωής των ποντικών κατά 25%, αφού επιβραδύνθηκε η εμφάνιση ασθενειών που σχετίζονται άμεσα με τη γήρανση, όπως ο καταρράκτης, τα καρδιακά προβλήματα, οι παθήσεις των νεφρών και ο σχηματισμός όγκων.

«Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι κάναμε αυτά τα ποντίκια να ζουν περισσότερο. Καταφέραμε να τα κρατήσουμε υγιή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί αν θέλαμε να πετύχουμε επιμήκυνση της ζωής των ανθρώπων δεν θα θέλαμε αυτοί οι άνθρωποι να περνούν την ζωή τους μίζερα σε ένα νοσοκομείο» δήλωσε ο Ντάρεν Μπέικερ.

Όπως εξήγησαν οι ερευνητές τα λεγόμενα «κύτταρα της γήρανσης» είναι αυτά που είτε βρίσκονται στο δέρμα είτε στην καρδιά είτε οπουδήποτε αλλού στο σώμα. δεν μπορούν να διαιρεθούν και επομένως να αναπαραχθούν, οδηγώντας στη γήρανση. Αυτά τα κύτταρα ευθύνονται και για περιπτώσεις ασθενειών που συμβάλλουν στην γήρανση του οργανισμού, όπως για παράδειγμα η οστεοπόρωση, όπως εξηγεί ο καθηγητής Μπέικερ.

Ορισμένες κατηγορίες κυττάρων, όπως αυτά του παχέος εντέρου και του παγκρέατος δεν επηρεάστηκαν από το φάρμακο αναστολής της γήρανσης και συνέχισαν να καταστρέφονται.

Επίσης διαπιστώθηκε ότι τα τραύματα στα σώματα των ποντικών επουλώνονταν πολύ πιο αργά, αλλά αυτό δεν αποτέλεσε έκπληξη για τους επιστήμονες καθώς τα κύτταρα της γήρανσης είναι γνωστό ότι παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην επούλωση πληγών.
Αν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε τέτοια φάρμακα, τα παιδιά μας θα μεγαλώνουν σε έναν διαφορετικό κόσμο, δήλωσαν οι ερευνητές.