Τα ιδανικά καλλυντικά για τους καλοκαιρινούς μήνες
Ποια συστατικά συμβάλλουν στην προστασία του δέρματος από τον ήλιο
Μειώνεται συνεχώς η ανδρική γονιμότητα στις δυτικές κοινωνίες
Με επιπτώσεις στην αναπαραγωγή, στην υγεία και στο προσδόκιμο επιβίωσης
Νέο Διοικητικό Συμβούλιο για τη Φαρμακευτική Εταιρεία Ελλάδος
Αναδιανεμήθηκαν οι ρόλοι των μελών

Υπό μελέτη φάρμακο μείωσε την επέκταση του μελανώματος έως και 90%

9/1/2017 1:45:07 μμ
Στο δρόμο για τη θεραπεία του μελανώματος

Χημική ουσία μπορεί να μειώσει την εξάπλωση των κυττάρων του μελανώματος έως και κατά 90%, σύμφωνα με ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν!

Πρόκειται για ένα τεχνητό μικρομόριο που παρεμβαίνει στην ικανότητα του γονιδίου να παράγει μόρια RNA και συγκεκριμένες πρωτεΐνες στους όγκους του μελανώματος, της σοβαρότερης μορφής καρκίνου του δέρματος. Η γονιδιακή αυτή δραστηριότητα, δηλαδή η μεταγραφική διαδικασία, ωθεί τη νόσο να εξαπλώνεται.

«Είναι πραγματική πρόκληση η ανάπτυξη ενός μικρο-μοριακού φαρμάκου που θα μπορεί να αναστέλλει τη γονιδιακή δραστηριότητα, η οποία αποτελεί το μηχανισμό σηματοδότησης για την εξέλιξη του μελανώματος. Η χημική ουσία που μελετάμε είναι η ίδια που εξετάζουμε ως πιθανή θεραπεία για το σκληρόδερμα», εξηγεί ο επικεφαλής της έρευνας Δρ Ρίτσαρντ Νιουμπιγκ.Δρ Νιουμπιγκ.

Μέχρι σήμερα, ελάχιστα είναι τα χημικά συστατικά που έχουν μελετηθεί και μπορούν να πετύχουν κάτι ανάλογο.

Ο ερευνητής σε συνεργασία με τη μεταδιδακτορική φοιτήτρια Κέιτ Απλετον και άλλους ειδικούς διαπίστωσαν ότι η δραστική ουσία μπορεί να εμποδίσει πρωτεΐνες, όπως οι παράγοντες μεταγραφής που σχετίζονται με την μυοκαρδίνη, να ξεκινήσουν τη γονιδιακή μεταγραφική διαδικασία στα κύτταρα του μελανώματος. Οι πρωτεΐνες αυτές ενεργοποιούνται από μια άλλη πρωτεΐνη, τη RhoC, η οποία εντοπίζεται στο μονοπάτι σηματοδότησης που μπορεί να κάνει τον καρκίνο να εξαπλωθεί σε όλο το σώμα.

Το υπό μελέτη μικρο-μόριο μείωσε τη μετανάστευση των κυττάρων του μελανώματος από 85% έως και 90%, ενώ οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μειώνει σημαντικά και τους όγκους στους πνεύμονες ποντικιών, στα οποία είχαν εμφυτευθεί ανθρώπινα κύτταρα μελανώματος.

Πρακτικά, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι αν μπορέσουν να μπλοκάρουν το μονοπάτι που ευθύνεται για την εξάπλωση του μελανώματος, τότε οι παράγοντες μεταγραφής που σχετίζονται με την μυοκαρδίνη, θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν νέο θεραπευτικό στόχο.

Σύμφωνα με την Κέιτ Απλετον, το στοίχημα είναι να εντοπιστούν εγκαίρως εκείνοι που θα επωφεληθούν περισσότερο από τη νέα θεραπεία. «Θα μπορούσαμε να εστιάζουμε στην ενεργοποίηση των πρωτεϊνικών παραγόντων μεταγραφής της μυοκαρδίνης ως βιοδεικτών για τον καθορισμό του κινδύνου εξάπλωσης των ασθενών με αρχικού σταδίου μελάνωμα», εξηγεί.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Molecular Cancer Therapeutics.