Το ασήμι αγαπά τα αντιβιοτικά!

20/6/2013 5:19:51 μμ
Η προσθήκη αργύρου στα αντιβιοτικά τα καθιστά 10 έως 1.000 φορές πιο αποτελεσματικά στην καταπολέμηση των λοιμώξεων, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ο άργυρος χρησιμοποιείται ως αντιμικροβιακό για εκατονταετίες, αλλά λίγα είναι γνωστά σχετικά με τον τρόπο δράσης του.

Η νέα έρευνα υποδεικνύει ότι η προσθήκη του στα υπάρχοντα αντιβιοτικά θα μπορούσε να ισοφαρίσει την άνοδο των ανθεκτικών μικροβίων. Ο άργυρος δρα ενάντια στα Gram-αρνητικά βακτήρια που είναι ιδιαίτερα δύσκολα παθογόνα στην αντιμετώπισή τους.

Πειράματα σε ποντίκια έδειξαν ότι το μέταλλο διαταράσσει τις βιολογικές διαδικασίες των βακτηρίων, καθιστώντας τα πιο διαπερατά στην αντιβίωση, αναφέρει αμερικανική ερευνητική ομάδα.

Τα βακτήρια προσαρμόζονται και βρίσκουν τρόπους να επιζήσουν από την επίδραση της αντιβίωσης. Σύμφωνα με την καθηγήτρια Dame Sally Davies, τα αντιβιοτικά χάνουν την αποτελεσματικότητά τους με ανησυχητικό και μη αναστρέψιμο ρυθμό.

Ο επικεφαλής της έρευνας Jose Ruben Morones-Ramirez, του Howard Hughes Medical Institute του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, αναφέρει στο περιοδικό ScienceTranslational Medicineότι η έρευνα αυτή δείχνει ότι ο άργυρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση της δράσης των υπαρχόντων αντιβιοτικών έναντι των Gram-αρνητικών βακτηρίων, ενισχύοντας έτσι το αντιβιοτικό οπλοστάσιο για την καταπολέμηση των βακτηριακών λοιμώξεων. Μελλοντικές έρευνες θα εστιάσουν στην έρευνα του τρόπου με τον οποίο ο άργυρος μπορεί να προστεθεί στα αντιβιοτικά προς χρήση από τους ασθενείς.

Πηγή: ScienceTranslational Medicine