Δύο στους πέντε καταναλωτές (42%), όταν ήταν άρρωστοι, χρησιμοποίησαν τα «ελεγμένα και δοκιμασμένα» φάρμακα στο σπίτι τους.
| |
Τα ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. είναι ψηλά στην προτίμηση των καταναλωτών, όπως προκύπτει από διεθνή έρευνα της Nielsen, στην οποία μετείχαν 26486 χρήστες του διαδικτύου από 47 χώρες της Αμερικής, Ευρώπης, του Ειρηνικού και της Μέσης Ανατολής. Σύμφωνα με την έρευνα, οι πονοκέφαλοι είναι η πιο συνηθισμένη ασθένεια των καταναλωτών διεθνώς-με αποτέλεσμα τα αναλγητικά να αποτελούν την μεγαλύτερη κατηγορία φαρμάκων στην αγορά των ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ..
Σχεδόν σι μισοί (42%) από τους ερωτηθέντες υποστήριξαν ότι έχουν υποφέρει από πονοκέφαλο τις τελευταίες 4 εβδομάδες, ενώ ένας στους τρεις είχε υποφέρει από κάποιο κρύωμα, κάποια μυαλγία ή κάποιο πρόβλημα στον ύπνο. Παράλληλα, ένας στους πέντε είχε υποφέρει από βήχα, φαρυγγίτιδα, στοματική διαταραχή ή κάποιο άλλο είδος πόνου. Η παγκόσμια βιομηχανία των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων υπερβαίνει τα 70 δισ. δολ.
Η κα Μπάδα τόνισε ότι η έρευνα της Nielsen διαπίστωσε ότι, όταν οι καταναλωτές αρρωσταίνουν, υπάρχουν 3 παράγοντες που επηρεάζουν τι τελικά θα πάρουν για να γίνουν καλύτερα:
- η ισχυρή πίστη σε «ελεγμένες και δοκιμασμένες» μάρκες που πάντα χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν.
- η εμπιστοσύνη στους επαγγελματίες υγείας και
- οι πολιτισμικές συνήθειες για διάφορες παραδοσιακές θεραπείες-ειδικά στις χώρες της κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και σε ολόκληρη την Ασία.
Έτσι, η μεγαλύτερη πρόκληση, που αντιμετωπίζουν οι φαρμακοβιομηχανίες σήμερα, είναι να βρουν νέους πρωτοποριακούς και πειστικούς τρόπους, που θα κάνουν τους καταναλωτές να αλλάξουν μάρκες και να δοκιμάσουν κάτι καινούργιο.
Τα ευρήματα έδειξαν πως δύο στους πέντε καταναλωτές (42%), όταν ήταν άρρωστοι, χρησιμοποίησαν τα «ελεγμένα και δοκιμασμένα» φάρμακα στο σπίτι τους, ένας στους τρεις επισκέφθηκε κάποια γιατρό ή κάποιο φαρμακείο σε αναζήτηση φαρμάκου χωρίς ιατρική συνταγή.
Αναλυτικά, τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι φαρμακοποιοί διαδραματίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στις συστάσεις φαρμάκων χωρίς ιατρική συνταγή. Στη Βόρεια Αμερική, Ανατολική Ευρώπη και Μέση Ανατολή, ένας στους τρεις καταναλωτές προτιμά να πάει στο φαρμακείο να αγοράσει κάποιο φάρμακο χωρίς συνταγή, παρά να επισκεφτεί κάποιο γιατρό.
Παράλληλα, σε πολλές μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές οι φαρμακοποιοί προτείνουν στους καταναλωτές προϊόντα, ειδικά σε χώρες όπου η επιλογή φαρμάκων χωρίς ιατρική συνταγή είναι παράνομη ή δεν ενδείκνυται από τον ιατρικό σύλλογο.
Η επιτυχημένη στρατηγική στρέφεται στην καταναλωτική έρευνα και την προσπάθεια δημιουργίας ισχυρών δεσμών με την εκάστοτε τοπική κουλτούρα, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές, όπου η κατηγορία των ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. είναι ακόμα ανώριμη, αλλά βρίσκεται υπό συνεχή και γρήγορη ανάπτυξη.
|