Μικροβιακή αντοχή: Ένα από τα μεγαλύτερα μέτωπα στην υγεία

16/12/2014 10:45:37 πμ
Οι λοιμώξεις από ανθεκτικά μικρόβια θα κοστίσουν τη ζωή 10 εκατομμυρίων ανθρώπων μέχρι το 2050

Μία από τις μεγαλύτερες απειλές για την υγεία και την παγκόσμια ανάπτυξη αποτελούν τα ανθεκτικά στα αντιβιοτικά βακτήρια, σύμφωνα με πρόσφατη βρετανική μελέτη.

Ειδικότερα, οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι οι λοιμώξεις από ανθεκτικά μικρόβια θα κοστίσουν τη ζωή 10 εκατομμυρίων ανθρώπων μέχρι το 2050, εάν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, περισσότερων από όσους "σκοτώνει” ο καρκίνος σήμερα.

Την έκθεση που τιτλοφορείται «Review of Antimicrobial Resistance 2014» παρουσίασε ο οικονομολόγος Jim O’Neill, στον οποίο ο Βρετανός πρωθυπουργός David Cameron ανέθεσε τον Ιούλιο να υπολογίσει το μελλοντικό κόστος των μικροβίων που γίνονται ανθεκτικά στα αντιβιοτικά, εξαιτίας της αλόγιστης χρήσης τους. Σύμφωνα με τον ίδιο, το κόστος αντιμετώπισης της διαμορφούμενης κατάστασης θα ξεπεράσει τα εκατό τρισεκ. δολάρια, ενώ η μείωση του πληθυσμού και οι υπόλοιπες συνέπειες της ύπαρξης ανθεκτικών βακτηρίων θα περιορίσουν το παγκόσμιο ΑΕΠ ανάμεσα σε 2% και 3,5%.

Οι αντικαταστάσεις αρθρώσεων, οι καισαρικές τομές, η χημειοθεραπεία και οι χειρουργικές επεμβάσεις μεταμοσχεύσεων είναι μερικές μεταξύ πολλών θεραπειών που εξαρτώνται από την ύπαρξη διαθέσιμων αντιβιοτικών. Η ομάδα αξιολόγησης εκτιμά ότι οι καισαρικές συμβάλλουν σήμερα στο 2% του παγκόσμιου ΑΕΠ, οι αρθροπλαστικές ισχίου στο 0,65%, τα αντινεοπλασματικά φάρμακα στο 0,75% και οι μεταμοσχεύσεις στο 0,1%, βάσει του αριθμού των ζωών που σώζονται και της ζωής με κακή υγεία που αποτρέπεται σε ανθρώπους αναπαραγωγικής ηλικίας.

Οι επιστήμονες τόνισαν ότι η αντοχή στα φάρμακα θα είναι ένα σημαντικό πρόβλημα σε σύντομο χρονικό διάστημα, περισσότερο από την κλιματική αλλαγή. «Αυτή η μελέτη μας πάει ένα βήμα προς τα εμπρός στην κατανόηση της αληθινής σοβαρότητα της απειλής», υπογράμμισαν οι ερευνητές και προσέθεσαν ότι «η επίλυση του προβλήματος της ανθεκτικότητας στα φάρμακα θα είναι πολύ φθηνότερη από το να μην κάνουμε απολύτως τίποτα, αρκεί να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα».

Πηγή