Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

τελευταία νέα

Δυναμική είσοδος της Menarini Hellas στην κυπριακή αγορά
Επεκτείνει τη συνεργασία της με την Κypropharm στον τομέα προϊόντων αυτοθεραπείας
Ποιες είναι οι φαρμακολογικές και οι θεραπευτικές εφαρμογές των κανναβινοειδών;
Η πρόεδρος του ΕΟΦ έδωσε τις επιστημονικές λεπτομέρειες για τη χρήση τους
Ασθενείς συμμετέχουν σε οφθαλμολογικές κλινικές δοκιμές από το σπίτι τους
Μέσω της εφαρμογής FocalView που δημιούργησε η Novartis


'Ανθρωπος και εργασία στο φαρμακείο

11/5/2018 1:49:28 μμ
Ο φαρμακοποιός, Ανδρέας Καλλιβωκάς, γράφει για το Pharmacy2020
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Ο σοφός άνθρωπος δεν αμφιβάλλει, o τέλειος άνθρωπος δεν ανησυχεί,ο γενναίος δεν φοβάται.

Κομφούκιος

Ο χειρισμός του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων, ειδικά σήμερα που η εργασία έχει υποβαθμιστεί σε εργαλείο επιβίωσης και όχι σε μέσον του ζην αξιοπρεπώς, αποτελεί σημείο προβληματισμού για πλείστες όσες επιχειρήσεις του χώρου του φαρμακείου.


Παράλληλα και σταδιακά βιώνουμε, επίσης, την εποχή κατά την οποία περνάμε από τον μάνατζερ στον ηγέτη. Σε αυτή την εποχή εισέρχεται δυναμικά στη ζωή μας η έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης, διαδραματίζοντας όλο και πιο σημαντικό ρόλο.

Τα δεδομένα στον τρόπο διοίκησης, ευτυχώς, αλλάζουν και αναμφίβολα όποιος διοικεί ανθρώπους πρέπει να προσαρμόζεται σε αυτά τα νέα δεδομένα.


Έχει παρέλθει η εποχή των μάνατζερ με:

  • την κάθετη,
  • την απόλυτη άποψη,
  • την απρόσωπη σχέση και
  • τη λήψη αποφάσεων με βάση μόνο τους αριθμούς και ουδόλως τον ανθρώπινο παράγοντα. Διανύουμε την εποχή των ηγετών, με τα συναισθήματα να παίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο.

Ο ρόλος του ηγέτη στη σύγχρονη επιχείρηση είναι τόσο σημαντικός, ώστε η πορεία της να εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τη δική του προσωπικότητα.


Είναι ο άνθρωπος που οφείλει να εμπνέει, να μεταμορφώνει μια απλή σκέψη σε όραμα, να πείθει τους ανθρώπους να αγκαλιάζουν το όραμά του και να το κάνουν δικό τους, να κατανοεί απόλυτα τα συναισθήματα των συνεργατών του, να δείχνει ενσυναίσθηση, να γνωρίζει πότε πρέπει να εμμένει στην άποψή του και πότε να ελίσσεται.


Ο ηγέτης οφείλει να είναι συνεχώς παρών στον εργασιακό χώρο -και δεν εννοούμε απαραίτητα τη φυσική του παρουσία-, να συντονίζεται με τα λεπτά υπόγεια ρεύματα της ομάδας και να αλλάζει τη ροή των πραγμάτων.


Ο ρόλος του πραγματικού ηγέτη είναι σίγουρα δύσκολος και πολλές φορές επίπονος. Η ομορφιά όμως του να διοικείς ευτυχισμένους ανθρώπους και να δημιουργείς ομάδες με απώτερο σκοπό και στόχο την παραγωγή έργου, το οποίο με τη σειρά του φέρνει κέρδη στην επιχείρηση και την καθιστά βιώσιμη, αυτό ίσως να αποτελεί τελικά την πεμπτουσία της εργασίας.


Κάποιοι μιλούν για «προσωπικό», άλλοι μιλούν για «υπαλλήλους» ή «συνεργάτες». Προσωπικά, εισηγούμαι να ξεκινήσουμε να μιλάμε για «ανθρώπους».


Πεποίθησή μου είναι ότι από το ανθρώπινο δυναμικό εξαρτάται σε απόλυτο βαθμό η ανάπτυξη μιας επιχείρησης, ανεξαρτήτως μεγέθους.

Είναι πολύ πιο σημαντικός παράγοντας από οποιαδήποτε επιχειρηματική ενέργεια ανάπτυξης – ανακαίνιση, νέα προϊόντα, σωστό στήσιμο, ενέργειες μάρκετινγκ, μικροοικονομικά ή μακροοικονομικά πλάνα. Εξάλλου, ακόμη και το πιο τέλειο μηχάνημα έχει ανάγκη από την παρουσία του ανθρώπου για να αποδώσει τα μέγιστα.


Στο παρελθόν έγιναν πολλές προσπάθειες για να δοθεί έμφαση στο συναίσθημα σε διάφορους τομείς της γνώσης. Για τον Καρτέσιο, τα συναισθήματα ήταν μια σειρά αυτοματισμών και ανθρώπινων συμπεριφορών διαφορετικών από τις γνωστικές διαδικασίες. Ο Καρτέσιος δεν είναι γνωστός μόνο για τον δυϊσμό του μεταξύ πνεύματος και σώματος αλλά και για τον διαχωρισμό μεταξύ λογικής και συναισθημάτων.


Με τον Διαφωτισμό πολλοί φιλόσοφοι θεώρησαν τα συναισθήματα, μέσα στον υλισμό της συμπεριφοράς, ως κάτι που

διαφοροποιεί τα ανθρώπινα όντα από τα ζώα.

Ας δείξουμε λοιπόν ότι αυτή ακριβώς είναι η διαφορά μας από τα ζώα, ειδικά όταν μιλάμε για ανθρώπους που συμμετέχουν στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησής μας.

To παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση.
Πηγή: http://www.pharmacy2020.gr/
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Επεκτείνει τη συνεργασία της με την Κypropharm στον τομέα προϊόντων αυτοθεραπείας
Μια πρωτότυπη καμπάνια από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο






Σχετικά άρθρα

Δυναμική είσοδος της Menarini Hellas στην κυπριακή αγορά
Επεκτείνει τη συνεργασία της με την Κypropharm στον τομέα προϊόντων αυτοθεραπείας
Η APIVITA γιορτάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την Παγκόσμια Ημέρα της Μέλισσας!
Στόχος να ενημερωθεί το κοινό για την αξία της μέλισσας στη βιώσιμη ανάπτυξη
350 χρονών έγινε η Merck!
Και δωρίζει 3.500 γεύματα σε μαθητές στην Αττική
Η ηλεκτρονική παρουσία του φαρμακείου στο διαδίκτυο
To Pharmacy2020 γράφει για το ελληνικό φαρμακείο