Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #169

6 E D I T O R I A L Φυσικά, στο νεανικό κοινό, στο οποίο και απευθύνεται το τραγου- δάκι «Ήλιους και Θάλασσες», περνά εύκολα και γρήγορα το μήνυμα για το πόσο καλό είναι –από αισθητική αλλά και άποψη υγείας– να πάρει το δέρμα… «όλα τα χρώματα κι όλα τα αρώματα» με τη χρήση του συγκεκριμένου αντηλιακού προϊόντος. Όχι όμως και σε εμάς που, ως επαγγελματίες της υγείας, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις σοβαρές συνέπειες (μελάνωμα, επιθηλιώματα, εγκαύματα, φωτο- γήρανση κ.ά.) που έχει στην ατομική αλλά και τη δημόσια υγεία μια όχι ορθή, ελλιπής και αποσπασματική αντηλιακή προστασία. Από αυτήν την άποψη, η επικοινωνία του φαρμακοποιού με το κοινό του, όταν διαθέτει από το κατάστημα υγείας του ένα αντηλιακό προϊόν, όχι μόνο δεν μπορεί να έχει καμιά σχέση με την ωραιοποιημένη εικόνα των διαφημιστικών μεθόδων που χρησιμοποιεί εσχάτως και η μουσική βιομηχανία, αλλά οφείλει να στοχεύει πρώτα και κύρια στην κατάρριψη των «μύθων» που καλλιεργεί. Στην αντίπερα όχθη, η δική μας αποτελεσματική επικοινωνία προϋποθέτει, γνωρίζοντας πολύ καλά τους κανόνες της αντηλιακής προστασίας, να μιλήσουμε στη «γλώσσα» του καταναλωτή, να κατανοήσουμε τις ιδιαίτερες απαιτήσεις και τις ανάγκες του και τελικά να τεκμηριώσουμε επιστημονικά την επιλογή και τον τρόπο χρήσης του αντηλια- κού προϊόντος. Πόσο μάλλον όταν η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, που περνούν την πόρτα του φαρμακείου καθημερινά, είναι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, με απλά ή σύνθετα χρόνια προβλήματα υγείας, για τους οποίους οι έννοιες της φωτοευαισθησίας και της φωτοτοξικότητας, εξαιτίας της καθημερινής λήψης φαρμάκων, προσλαμβάνουν τη βαρύτητα άμεσων και σοβαρών κινδύνων. Εμείς λοιπόν –που δεν μας ενδιαφέρει το εύκολο κέρδος, αλλά η δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης και χρόνιας συνεργασίας με τον ασθενή-καταναλωτή, πελάτη του φαρμακείου μας– έχουμε χρέος να του πούμε τα πράγματα όπως ακριβώς έχουν: ότι το μαύρισμα στην πραγματικότητα αποτελεί ένδειξη βλάβης στο δέρμα. Και να τον συμβουλέψουμε αλλά και να τον εξοπλίσουμε έτσι ώστε αυτή η βλάβη να παραμείνει όσο το δυνατόν μικρότερη και ανώδυνη. Να σταθούμε δίπλα στο κοινό μας κι αυτό το καλοκαίρι με την επιστημονική συμβουλή, το πιο δυνατό μας όπλο, αυτό είναι το πρώτιστο καθήκον μας. Όχι, βέβαια και το μοναδικό. Το οπλοστάσιό μας είναι πλήρες και δυνατό: ποιοτικά αντηλιακά για φωτοπροστασία, ειδικά προϊόντα και γαληνικά σκευάσματα για την επαναφορά του δέρματος, που έχει υποστεί φθορά από τον ήλιο, στη φυσική του όψη, συμπληρώματα διατροφής για την αφυδάτωση του δέρματος, για το ηλιακό έγκαυμα, για την πρόληψη της δημιουργίας «ελεύθερων ριζών» εξαιτίας της μεγαλύτερης έκθεσης στην υπεριώδη ακτινοβολία – μια μακριά σειρά προϊόντων υγείας για το καλοκαίρι. Επειδή είμαστε επιχειρηματίες, όχι απλά επιστήμονες και λειτουργοί της δημόσιας υγείας. Αν μόνο αυτό ήμασταν, η πιο χρήσιμη συμβουλή που θα δίναμε για τους κινδύνους του ήλιου στους πελάτες του φαρμακείου μας θα ήταν: το καλύτερο αντηλιακό είναι η σκιά! Καλό καλοκαίρι! «Ήλιους και θάλασσες μέσα μου άλλαξες/δρόμο μου χάραξες/ Όλα τα χρώματα κι όλα τ'αρώματα/στα δυο μας σώματα», ισχυρίζεται μελωδικά η Τάμτα σε αυτό που προβάλλεται ως το soundtrack του φετινού καλοκαιριού. Και για να ενισχύσει την… επιχειρηματολογία της, στο video του τραγουδιού (7.825.364 προβολές στο YouTube, παρακαλώ), η δημο- φιλής ποπ τραγουδίστρια επιδεικνύει γνωστή μάρκα αντηλιακού, διανομής καταστημάτων καλλυντικών και super markets. Τάκης Χονδρογιάννης

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=