Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #165

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ / ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ 86 “ Δεν είναι δυνατόν να κάνεις τέχνη στα διαλλείματα. Τέχνη πρέπει να κάνεις καθημερινά. Έστω μια γραμμούλα, μια πολύ μικρή, αχνή γραμμούλα, έστω και στο μυαλό σου μέσα, αλλά κάθε μέρα, για να μπορέσεις να κάνεις κάτι. ” Στη Λιβαδειά, σ’ αυτήν την όμορφη πρωτεύουσα της Βοιωτίας, που έχει βουνό τον Ελικώνα και ποταμό τον Έρκυνα, εργάζεται ως φαρμακοποιός και ζει ως καλλιτέχνης φωτογράφος ο Σπύρος Πολυτάρχου. Ο Σπύρος Πολυτάρχου είναι ένας τεχνίτης της καλλιτεχνικής φωτογραφίας. Δημιουργικός; Ναι, όπως αποδεικνύεται από τις τέσσερις ατομικές εκθέσεις στο γενέθλιο τόπο του. Ναι, βεβαιώνουν ακόμα η συμμετοχή του σε τέσσερις ομαδικές εκθέσεις και το portfolio των 97 φωτογραφιών του στο «Φωτογραφικό Κύκλο», που μπορεί κανείς να θαυμάσει στο δικτυακό τόπο: https://www.photocircle.gr/el/portfolios/ community/308-s-polytarchou. Ο «Φωτογραφικός Κύκλος» έχει ιδρυτή και πρόεδρο τον Πλάτωνα Ριβέλλη, φωτογράφο, καθηγητή, συγγραφέα θεωρητικών συγγραμμάτων για τη φωτογραφία και μέντορα του Σπύρου Πολυτάρχου. Λέει γι’ αυτόν: «η καλ- λιτεχνική φωτογραφία στην Ελλάδα είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με αυτόν τον εξαιρετικό άνθρωπο. Πρόκειται για ένα μεγάλο δάσκαλο, ένα γητευτή των ψυχών». Οι δρόμοι του δασκάλου με τον μαθητή έσμιξαν το 2007- 2008, όταν ο Σπύρος Πολυτάρχου ξεκίνησε να παίρνει το τρένο για την Αθήνα, κάθε Τετάρτη, για να παρακολουθήσει τα μαθήματα του «Φωτογραφικού Κύκλου», στο Μουσείο Μπενάκη. Σήμερα, δέκα συναπτά χρόνια μετά, ο δεσμός με το δάσκαλο γίνεται όλο και πιο δυνατός, ενώ το δρομολόγιο παραμένει το ίδιο. Το μόνο που άλλαξε είναι η ημέρα, που έγινε Πέμπτη, για να παρακολουθεί ο Σπύρος Πολυτάρχου, ενεργό μέλος πλέον του «Κύκλου», είτε τα σεμινάρια του Ριβέλλη στο Κολωνάκι, είτε τις παρουσιάσεις των νέων φωτογράφων του, στο Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη, στην Πειραιώς. «Το αποτέλεσμα της δουλειάς του Ριβέλλη είναι να υπάρχουν σήμερα εξαιρετικοί Έλληνες φωτογράφοι», τονίζει εμφαντικά ο Πολυτάρχου. «Σε κάποιο σεμινάριο», συνεχίζει, «κάποιοι παρατήρησαν στον Ριβέλλη ότι τους μιλά συνεχώς για παλιούς φωτογράφους, όπως ο Cartier- Bresson, ο Kertész, ο Sudek, ο Erwitt, o DeCarava, ο Hors- field, σαν να μην υπάρχουν σύγχρονοι. Ο Ριβέλλης τότε τους είπε ότι υπάρχουν και άλλοι σύγχρονοι φωτογράφοι, εξαιρετικοί. Αν ψάξετε στο “Φωτογραφικό Κύκλο”, θα βρείτε πολλούς τέτοιους! Για παράδειγμα, ο Ανδρέας Σχοινάς –λέω εγώ– ένας απλός φωτογράφος στην Ελλάδα, οι φωτογραφίες του οποίου δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα από τις φωτογραφίες του Garry Winogrand, του κορυφαίου φωτογράφου δρόμου στον κόσμο. “Στενοχωριέμαι που ο Winogrand δεν γνώρισε τον Σχοινά”, είχε πει κάποτε ο Ριβέλλης. Απόδειξη ότι στον “Φωτογραφικό Κύκλο” υπάρχουν φωτογράφοι εφάμιλλοι με τους διάσημους ξένους φωτογράφους που αναφέρθηκαν». Συνέντευξη στον Τάκη Χονδρογιάννη

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=